marți, 13 noiembrie 2012

Plimbare de Sf Martin



Povestea Sfantului Martin
Legenda spune ca Martin von Tours ar fi fost fiul unui tribun roman si asemeni copiilor din acea vreme, a fost obligat sa intre in armata.Desi s-a opus din rasputeri deoarece nu accepta violenta, a fost obligat sa se inroleze inca de la varsta de 15 ani.Cu toata viata aspra si felul in care erau instruiti soldatii pentru a fi gata oricand sa ucida, Martin nu s-a schimbat, a ramas la fel de bun, tolerant, omenos fiind gata oricand sa sara in ajutorul semenilor sai, sa-i ajute pe cei saraci, bolnavi, infometati, desi abia se descurca si el.
Intr-o toamna tarzie si rece, Martin a intalnit un batran atat de sarac incat hainele ii erau numai zdrente.Era frig, un vant inghetat sufla deslantuit ridicand in trombe frunze uscate , iar bietul batran statea ghemuit pe jos langa zidul unei case asemeni unui caine de pripas in asteptarea inghetului mortii.
Vazandu-l Martin n-a mai stat pe ganduri si deoarece nu avea cum sa-l ajute altfel s-a dat jos de pe calul lui, si-a scos mantia osteasca de pe umeri si cu palosul a despicat-o in doua oferind batranului jumatate din ea.
In aceeasi noapte Martin l-a visat pe Iisus imbracat in jumatate de mantie, cea pe care o daduse omului sarman.Acesta i-a spus: Martin, ceea ce dai tu aproapelui tau aflat la necaz, imi dai mie si binele pe care-l faci pentru altul mi-l faci mie.

Cam asta ar fi legenda Sf Matin si in amintirea lui copiii de aici au facut o plimbare cu lanterne confectionate la gradi (de fapt ei au facut doar o parte, restul au terminat parintii cu ocazia unei asa zise sedinte cu parintii, nu am inteles totusi de ce nu le-am terminat impreuna cu copiii).
Ne-am intalnit toti intr-un loc si de acolo ne-am aprins toti lanternele si am luat-o la pas desi a fost ffff frig. La un moment dat ne-am oprit ca sa cante copilasii un cantecel despre lanterne.Apoi am plecat spre gradinita unde la un moment dat a aparut "Sf Martin" pe un calut si a impartit copiilor niste prajiturele si a plecat rapid. Parintii am fost serviti cu ceai cald si prajiturele. A
Toata treaba a inceput la ora 17 si 10 si la 17 si 40 a fost gata tot.
Tzac pac repede sa nu stam sa facem atatea lucruri ca la alte gradinite, mai serioase :))
 Bineinteles ca am facut si poze:





 Aici ar trebui sa se vada sf Martin cum imparte prajiturele


In mare sa zicem ca a fost bine, Razvan s-a bucurat mult sa se plimbe cu lanterna, a fost ceva mai deosbit pentru el, ca nu a mai facut asta.La ortodocsi nu avem obiceiul asta (din cate stiu eu)
Da e bine si asa, daca nu stii ca se putea mai bine te bucuri si cu cat ai primit, nu?

Niciun comentariu: